Tchýně na zabití: rozhovor s Marií Farskou, představitelkou Karly

22.10.2019 21:32

Jak vzpomínáš na začátek zkoušení představení Tchýně na zabití?

Po prvním přečtení scénáře jsem byla na rozpacích, zda je to to pravé, ale když se začalo zkoušet a člověk začal postavy více poznávat a vžívat se do nich, zásluhou naší skvělé režisérky, věděla jsem, že to bude skvělé. Postupem času jsem si, a myslím nejen já, svoji roli matky syna Karla a tchýně na zabití začala užívat, i když se mnou Helenka měla občas dost práce, aby to bylo zahráno podle jejích představ. Ale ona to ze mě nakonec nenásilnou formou dostala.

 

Byla na Tebe režisérka hodná?

Jak jsem už řekla, Hela je skvělá. Věděla jsem už z předchozího představení Účel světí prostředky, že to, co dělá, je pro naše dobro a dobro skvěle zahraného představení tak, aby se divák dobře bavil.

 

Zkoušeli jste dlouho jen ve čtyřech lidech a režisér - nebyla z toho ponorková nemoc? Jaká byla na zkouškách parta?

Já jsem žádnou ponorkovou nemoc nepociťovala. S Martínkou jsem už hrála, se Zdenou jsem sice nehrála, ale léta se známe a tak pro mne byl novým kolegou jen Tomáš. Myslím, že jsme si všichni sedli a období zkoušek překonali bez větších problémů. Někdy to bylo těžké, ale bylo i spousty legrace a dobré nálady.

 

Na co ze zkoušek nejvíc vzpomínáš?

Těch vzpomínek je mnoho a vlastně jsou všechny krásné, protože kdyby nebyly, tak by nemohlo vzniknout tak úžasné představení. Jsme bezva parta, ve které si vzájemně pomáháme a jeden druhého podporujeme.

 

Jak jsi prožívala premiéry?

Těžko definovatelný stav... nervozita, úzkost, vzrušení. A pak to začalo prvním představením a všechno jako by zmizelo, vcuclo mě to do hry a vše špatné bylo pryč. Diváci byli naprosto úžasní a to mi dodávalo sílu vydat ze sebe vše, co mi Hela po dobu zkoušek vštěpovala do hlavy. Neříká se nadarmo "těžko na cvičišti, lehko na bojišti".

 

Máš nějaký vzkaz divákům a příznivcům?

V první řadě bych chtěla poděkovat publiku obou představení, byli skvělí, úžasní, kontaktní a to nám dodávalo sílu vydat ze sebe vše. Právě jejich reakce svědčí o tom, že naše práce nebyla zbytečná. Každý si z představení odnesl skvělý zážitek a možná trochu poučení a zamyšlení sám nad sebou. Pak bych ráda poděkovala všem, kteří mě v této činnosti podporují a poděkovala za krásná slova chvály. Moc děkuji a vám ostatním, kteří jste neměli možnost zúčastnit se našich premiér, doporučuji přijít na naše další představení. Myslím, že nebudete zklamaní.

 

Děkujeme za rozhovor.

Vyhledávání