Účel světí prostředky: rozhovor s Marií Farskou, představitelkou Dity

04.04.2017 09:58

Jak vzpomínáš na začátek zkoušení představení Účel světí prostředky?

Nabídka na účinkování v divadelním představení Účel světí prostředky mi přišla po velmi složité životní situaci, kdy jsem v květnu 2016 po 38 letech manželství ovdověla. Vzala jsem to jako velkou životní výzvu, neboť jsem v souboru úplný nováček. Hned na první zkoušce jsem zjistila, že jsem v bezva partě, která mě bude provázet životem.

 

Byla na Tebe režisérka hodná?

Režisérka Hela Šlaisová je moje spolupracovnice a kamarádka, která mě do této role postavila a úžasně mě podržela, i když to se mnou často neměla jednoduché, než jsem správně pochopila, co po mě chce. I ona byla v roli režisérky jako novicka, ale zhostila se jí skvěle a různé varianty rolí jsme vymýšleli společně, takže z mého pohledu laika byla perfektní, stejně tak jako ostatní - Martina, Radek a Míša.

 

Zkoušeli jste dlouho jen ve čtyřech lidech a režisér - nebyla z toho ponorková nemoc? Jaká byla na zkouškách parta?

Jak už jsem řekla, jsme úžasná parta, která si dovedla vyhovět ve všech různých situacích, takže ponorka žádná nebyla. Alespoň z mé strany ne.

 

Na co ze zkoušek nejvíc vzpomínáš?

Na to, jak se nám hra rodila, někdy těžce, jindy jsme se zbouraly smíchem. Ale pro mne, jako nováčka, to byla úžasná zkušenost a získala jsem úplně jiný pohled na život.

 

Jak jsi prožívala premiéry? 

Tím, že jsem tuto situaci nikdy nezažila, byla jsem klidná. Ale po 10 minutách hry se mi tak rozklepala kolena, že jsem si myslela, že to nedám. Zmobilizovala jsem všechny síly a řekla si, že to dám - přece to ostatním nezkazím. Snad se nám to povedlo, alespoň podle reakcí diváků, kteří byli skvělí a reagovali na naše repliky. Mezi diváky jsem měla dost známých a příbuzných, kteří se přišli podívat na můj i ostatních výkon. Někteří, pravda, ze zvědavosti nad mou troufalostí vylézt na prkna. Ale když jsem ještě po několika dnech od mnohých z nich dostala velmi pochvalné e-maily, tak si říkám, že ta práce nebyla zbytečná. A já jsem si dokázala, že je úžasné začít znova žít.

 

Máš nějaký vzkaz divákům a příznivcům?

Divákům a příznivcům děkuji za podporu a skvělou atmosféru při představeních. Pokud se Vám naše představení opravdu líbilo, prosím o propagaci.

 

Děkujeme za rozhovor.

Vyhledávání